Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Sarah Elise - 12 januari 2010 22:32

Vet inte om jag stickar för att inte röka eller om jag inte röker för att jag stickar. I vart fall har jag nu färdigställt en rundstickad tröja till. Lite snyggare än den första tycker jag i alla fall - hoppas det stämmer att övning ger färdighet. Det är riktigt kul att sticka rundstickning!

  

Av Sarah Elise - 12 januari 2010 22:08

Rökningen går fortfarande kalasbra - dvs jag klarar mig finfint utan at röka. Nu har jag ju hållit uppe sedan 8 jan. Kramar mig själv!


Ja åsså var det ju dethär med hullet, har ganska mycket av det! Har bantat mig till nästan vartenda kilo genom olika metoder och dieter såsom Flygvärdinnedieten, Scarsdale, Viktväktarna, Reduktil, Kålsoppedieten. Tror jag testat det mesta, så nu är det bara Dr. Dahlqvists variant kvar att testa.


Första dagen var igår måndag:

Gick ut hårt med frukost bestående av 10%ig yoghurt som jag toppade med en skvätt vispgrädde, strödde över några linfrön för tuggandets skull.

Förmiddagen ägnades helt åt att tänka på mat så för att härda ut i min matfixering gjorde jag en äggröra på tre ägg - åsså lite vispgrädde. Fortsatte att tänka på mat så jag gjorde en bamseskål coleslaw och ställde in i kylen som "bra-å-ha". Middagen bestod av coleslaw och en liten skvätt köttfärssås (rester från igår när jag frossade i pasta för sista gången på länge). Fick ett akut godissug som jag försökte dämpa med en skiva Cambozola, visst den var god men tog inte helt hand om suget så jag klämde i mig en apelsin också. Sen blev jag tvungen att gå och sova bara för att inte äta eller tänka på mat.


Idag tisdag har varit nästan som måndagen med några smärre variationer.


Matfixeringen håller i sig och jag vet inte hur humöret eventuellt har påverkats av denhär dieten och/eller rökningen.


Det har uppkommit önskemål att jag skall publicera en bild på Totis hållandes i dagens tidningen - bara för att visa att han lever.


Låt mig säga såhär; vi läser bara dagstidningarnas nätupplagor.



Ovido - Quiz & Flashcards