Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Sarah Elise - 10 januari 2010 19:36

I förmiddags var det två dygn sedan jag fimpade senast. Jag har inte någon som helst abstinens - allt går som på en räkmacka.


Tyvärr är inte pappa av samma uppfattning som jag - han säger att han ska gå och köpa ett paket cigaretter åt mig så jag blir lite mindre grinig.


Hoppas verkligen inte att han gör det - för då skulle han få se hur jag är när jag är riktigt grinig....


För egen del dock - allt går finfint!

Av Sarah Elise - 10 januari 2010 19:21

Lätt att lova men så svårt att infria! Och såklart finns det tusen ursäkter och förklaringar till varför man inte lyckas hålla löftet. Jag däremot har bara en förklaring: Bloggplatsen krånglar.


Ja så är det - har säkert lagt ner ca 1 timme på att skriva dethär inlägget och lädda upp de två bilderna som togs igår.


Just det, igår kom Micke och Gunilla och hälsade på oss lagom till att vi fick bjuda på en lunch-giros. Gott som vanligt.


  

Efter lunchen åkte vi till Famagusta Kulturcentrum för en snabbkurs i Cypernproblemet.

Tror inte jag lagt upp nån bild tidigare på fenomenet "så nära men ändå så onåbart" så här är en:

  

Ser väl ut ungefär som det gjort de senaste 35 åren, lite fler och högre minareter kanske.


Eftermiddagen försvann i ett swish och innan vi visste ordet av hade vi passerat Cape Greco och höll på att stjälpa av våra vänner vid hotellet i Ayia Napa.





Ovido - Quiz & Flashcards