Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Sarah Elise - 14 januari 2010 23:06

Det händer inte mycket här, det gör det bara inte. Det är väl på både gott och ont, mest på gott. Ser ni ordet? Gott! Jag är så sugen på nåt gott!! Efter fyra dygn på Dahlqvist-diet trodde jag åtminstone att detdär välkända kvällssuget skulle ha vett att försvinna. Inte då!


Fick sjötunga med smörsås, squashgratäng och lite blomkålspuré till middag och jag var rejält mätt efter maten. Men så satte det in - suget! Inte nödvändigtvis efter något sött, bara nåt som är gott. Plockade i mig ca 7-9 små jordgubbar i smyg och sen ångrade jag det dessutom!


Nåt gott hade kunnat vara en cigg - men som ni vet har jag ju slutat med sånt oxo. Dålig timing kanske! Inte så att jag längtar efter en cigg just - längtar ju efter vad som helst som är gott ju!


Och tänk om jag inte tappar nåt hull på dethär viset - tänk om jag lägger på mig ytterligare! Har svårt att tro att det skulle bli minuskilon med allt smör och grädde jag klämt i mig denhär veckan.


Imorron blir det feta engelska korvar - och coleslaw till dem.


Inte nog med att jag är ätfixerad - idag blev det vinter också! Det har regnat i stort sett hela dagen vilket ju resulterar i att jag bara går omkring här hemma och rycker i kylskåpsdörren alltför ofta.


Nån som har nåt bra tips på nåt gott som passar in i Dahlqvists program?


Ovido - Quiz & Flashcards