Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Sarah Elise - 26 januari 2010 14:11

Den har ju hållit oss i väntans tid rätt länge nu och äntligen börjar den blomma:

  

Så häftig den är alltså! Här är en närbild på blommorna också - påminner väl lite om hyacint eller hur?

  

Av Sarah Elise - 26 januari 2010 14:00

Tog med mig Karin på en snabbrunda till Cape'n och plockade anemoner idag. Det är ju sånt som måste göras en gång per säsong tycker vi. Så vi plockade varsin liten bukett och njöt av naturen. Ingen värme i luften idag, fast himlen var blå och fin.

  

Anemonerna är ju lite som våra vitsippor - eller är det tvärt om kanske? De fanns i mängder som synes och ett litet pungmesbo hänger mitt i bilden också:

  

Det fans lite andra fina blommor också, som denhär:

  

Den heter Romulea tempskyana och ingår i Iris-släktet. Liten och anspråkslös kan man tycka, men den växer i såna mängder och är så ettrig i färgen att den nästan bits.


Av Sarah Elise - 26 januari 2010 09:40

Ja nu är den klar också! De är så himla roligt så i helgen när vi var i Limassol (som har ett betydligt större utbud av butiker än vad Paralimni erbjuder) passade jag på att köpa mera garn. Från och med Rundstickat 5, kommer alla mina "skapelser" att ha grå botten - bara för att jag vill ha det så. Men jag är ganska nöjd med denhär ändå, trots vit bottenfärg, för nu börjar jag lära mig att sticka mönsterstickning och inte bara ränder ....

Det går framåt!

  

Av Sarah Elise - 26 januari 2010 09:28

Ja i helgen var vi till Limassol, åkte lördag morgon och kom tillbaka måndag förmiddag. Där var allt som det brukar; mat, tårta, godis, frukt, läsk, te, kaffe, mat, tårta, godis, frukt, läsk, te, kaffe etc åsså vin i wisky såklart. Men eftersom jag ju går på LCHFprogrammet högg jag inte in på riktigt allt.


Ni som varit hos familjen i Limassol vet att honnörsordet för Themos är "kolesterol". Det gäller ännu. Nu har han dessutom köpt en blodtrycksmätare som han envisades med att utsätta oss alla för. Jag försökte med att "inte bara att läsa av en skala, man måste även förstå den och sätta den i ett större sammanhang", men det ville han inte lyssna på. Han hade kul i alla fall när han lekte doktor.


  

Ovido - Quiz & Flashcards