Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Dags för nya brillor??

Av Sarah Elise - 22 april 2012 20:47

Igår kom grannens lilla Palina inknallande när jag stod och lagade mat. Hon höll handen framsträckt och knuten om några grässtrån.


I tron att hon ville ge mig några strån att sätta i vas, sken jag upp och välkomnade henne på den lilla ryska jag kan; dvs "jassou Palina!"


Så kom hon närmare och jag såg att stråna rörde sig!


Min vana trogen när det gäller kryp med många ben skrek jag så klart rakt ut, hötte med armar och ben (Dina, jag behöll kläderna på!) till Palinas stora förtjusning. Hon skrattade och jag backade och var på väg in i badrummet när hennes mamma kom till undsättning samtidigt som hon sa "it was your husband's idea". Visst, vems annars?


Palina hade alltså kommit inknallande med världens största och äckligaste bönsyrsa! Den var sådär 12-15 cm lång och hade långa framben som den rörde hela tiden.


Paling gick ut på verandan och tyckte det hela var skitkul och kom in och jagade mig med den äckliga varelsen om och om igen. Hon till och med gjorde antydningar att hon skulla slänga den på mig. Hemska tanke!


Han som kläckte idén fick vackert lura kräket av Palina och ta det ut på gatan. Måtte en bil köra över den direkt!


Idag kom hon och hälsade på igen - då hade hon en plastburk med tättslutande lock, tack och lov, och i den fanns två äckliga bönsyrsor. Hon hade dock vänligheten att inte öppna burken.


Av förklarliga skäl finns inga bilder på krypet!

 
 
Dina

Dina

23 april 2012 00:20

Hahaha... Ja, du var priceless då! :-D

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cypernbirgit

23 april 2012 22:39

Ska det inte bli skönt att komma hem till Sweden och slippa sånna där djur och bara ha björnar att vara rädd för ?!

Sarah Elise

10 maj 2012 22:31

Det ligger en del i vad du säger men nu har vi ju varit hemma två veckor och inte sett en enda björn. Bara tre tranor, två rävar och en hare - tror jag åtminstone att det var. Jag ser ju dåligt som tur är kanske.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Skapa flashcards