Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Rökningen ... och Dr. Dahlqvist

Av Sarah Elise - 12 januari 2010 22:08

Rökningen går fortfarande kalasbra - dvs jag klarar mig finfint utan at röka. Nu har jag ju hållit uppe sedan 8 jan. Kramar mig själv!


Ja åsså var det ju dethär med hullet, har ganska mycket av det! Har bantat mig till nästan vartenda kilo genom olika metoder och dieter såsom Flygvärdinnedieten, Scarsdale, Viktväktarna, Reduktil, Kålsoppedieten. Tror jag testat det mesta, så nu är det bara Dr. Dahlqvists variant kvar att testa.


Första dagen var igår måndag:

Gick ut hårt med frukost bestående av 10%ig yoghurt som jag toppade med en skvätt vispgrädde, strödde över några linfrön för tuggandets skull.

Förmiddagen ägnades helt åt att tänka på mat så för att härda ut i min matfixering gjorde jag en äggröra på tre ägg - åsså lite vispgrädde. Fortsatte att tänka på mat så jag gjorde en bamseskål coleslaw och ställde in i kylen som "bra-å-ha". Middagen bestod av coleslaw och en liten skvätt köttfärssås (rester från igår när jag frossade i pasta för sista gången på länge). Fick ett akut godissug som jag försökte dämpa med en skiva Cambozola, visst den var god men tog inte helt hand om suget så jag klämde i mig en apelsin också. Sen blev jag tvungen att gå och sova bara för att inte äta eller tänka på mat.


Idag tisdag har varit nästan som måndagen med några smärre variationer.


Matfixeringen håller i sig och jag vet inte hur humöret eventuellt har påverkats av denhär dieten och/eller rökningen.


Det har uppkommit önskemål att jag skall publicera en bild på Totis hållandes i dagens tidningen - bara för att visa att han lever.


Låt mig säga såhär; vi läser bara dagstidningarnas nätupplagor.



 
 
Dina

Dina

13 januari 2010 09:14

Uh-uh... Och inte ens en bild på Totte....! :-o

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Alex

Alex

13 januari 2010 10:48

Varför denna matfixering? Hoppas att det går över. Vi tyckte ju att det var det som var så bra med LCHF, att man slapp den. Man var ju mätt liksom. Men men, det kanske går över.

Och du. Om du ger mig en bild på pappa så får du en på Malte...

http://tantalexandra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards