Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Tantrunda i Larnaca

Av Sarah Elise - 21 januari 2010 18:46

Vi satte fart mot Larnaca tidigt på morronen - Birgit, Karin, Ulla och jag. Tog oss in till hjärtat av stan och hittade bra parkering direkt.


Vi hade alla våra små önskemål och små ärenden att uträtta:


Ulla ville till Body Shop

Karin och jag ville kolla in hantverkscentrum

Karin och jag ville ha en aktuell hotellguide från Cyprus Tourist Organisation

Birgit ville absolut ha en väst

Pernilla hade önskemål om 3 meter sadelgjord


Så vi satte fart gata upp och gata ner, butik in och butik ut och efter inte allt för mycket ansträngning hade vi fått på allt som stod på önskelistan och dessutom en hel del till. Pussel till Adam och ögonskugga till mig samt cigarr till Totis och Gösta är exempel på sånt som inte stod på listan men som kom hem med oss ändå.


Lunch fick vi på en lokal sylta i gammal stil där vi tyckte oss märka att det var mestadels lokal befolkning som gästade syltan också. Gott var det och väldigt prisvärt.


Efter ytterligare lite rännande i butiker kom det en plötslig regnskur så vi fick ta skydd på ett cafe utefter strandpromenaden och tänka sig; de hade chokladtårta där och citronflan också!


Vi var hemma med halmen strax före skymning och vi var alla nöjda med vår dag. Nästa tantrunda går till Nicosia.


    






 
 
Dina

Dina

22 januari 2010 08:11

Pernilla önskar sadelgjord???
Är det dags för Oskar att bli nervös...?

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Dina

Dina

25 januari 2010 09:05

Hallå tanterna! Har ni gått vilse? Det händer inget på den här sidan.....

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards