Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Sarah Elise - 20 juli 2010 22:20

Vickan och jag hade bestämt att fördriva en dag i Birsta shoppingcentrum i Sundsvall så vi kom från varsitt håll och träffades där 10.30 dvs strax efter att butikerna slagit upp sina portar.


Jag måste ha frukost sa Vickan, en räkbomb här på fiket intill brukar jag alltid börja med. Fint, dethär börjar bra tyckte jag.


Sen började det:

Ikea - köksavdelningen. Försökte fördriva tiden, i väntan på serviceminded personal ,med att rita upp köket i Ikeas Home Planner. Efter ganska exakt en timme var det vår tur att bli expedierade. Sen gick det på räls på köksavdelningen.

Vidare ner på avdelningen för mattor: nej inte den, nej inte en sån, nej den färgen kommer inte att funka, nej den är för billig, nej den är för dyr var Vickans kommentarer.

Vidare på avdelningen för lampor: ok denhär tar jag, och denhär! Två taklampor på bara 10 minuter. Bravo Vickan!

Min princip är "inget besök på Ikea utan besök på fyndhörnan". Där hittade jag ett litet "drinkbord" att placeras vid röken. Det tar tid att röka t ex en hel lax, och röken kräver passning, passarna kräver drinkbord.

Bauhaus - avdelningen för kakel och klinker: V behövde klinker för hallen och det skulle vara små plattor, helst 10x10. Nä inte den, nä den är för mörk, nä den är för ljus, nej inte svart, synd att denhär stora inte finns i mindre plattor. Inget där alltså.

K-Rautas kakelavdelning: nä inte den och inte den. Nä den är för stor etc.

Tillbaka till Bauhaus: efter koll med Daniel - närå det behöver inte vara små plattor, stora funkar också! Så det blev bara att börja om och speja på större plattor. Nej den är för gul, nej den är för grå, nej den är för tråkig. Men kolla denhär! Stora stora plattor i polerad sten, nästan spegelblanka, kostade minst 3 skjortor och en undertröja. Koll med Daniel, ja dom ska vi ha! Slut i lager!

Ok sa Vickan, nu måste jag ha mat!

Letade rätt på en kina-restaurang och gluffade i oss och då hade hon fått shoppinglusten tillbaka och tvingade in mig på Ikeas mattavdelning igen. Men inget passade nu heller trots en mätt mage.

Mellan dessa strapatser hade vi även varit på Cervera där hon faktiskt köpte nåt; en bra stekpanna! Vi var till Apotek, Leksaksbutik, Bokhandel, Skivaffär, ja you name it.

Tack för att butikerna stängde 20.00 annars hade vi varit kvar där ännu! Men nu är vi återbördade till våra respektive hem och jag är så mör så mör!


Ovido - Quiz & Flashcards