Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Sarah Elise - 19 juli 2010 18:32

Igår söndag kom Micke (pappas gamle arbetskamrat) och Gunilla och hälsade på. Vi var ner och badade på eftermiddagen och sen fick gubbarna stå vid grillen. Vi hade spett med fläskfilé, spett med paprika, och spett med chorizo. Åsså hel"stekt" lök som e så gott. Till eftis blev det en liten tårtbit.


Det var gott och trevligt och det fina vädret inkluderade även lite blåst så det nästan fritt från insekter så vi kunde sitta ute i kortbenta och kortärmade ända fram till halv tio. Då började det kännas lite svalt så vi drog oss inomhus.


  

Idag när jag slog upp mina gröna var Micke, Gunilla och pappa redan ombytta och klara för att ta ett morrondopp. Där går gränsen för mig. Det är svårt nog att ta sig ner i den 25-gradiga vattnet på eftermiddagen, än värre gissar jag att det är när man är helt nyvaken. Jag stannade hemma och fixade frukost.


Sen blev det promenad i närområdet: norra sjön som er så trolsk ut. Vid strandkanten ligger en gammal eka halvt uppdragen på land - för sådär 30 år sedan. Den är helt uppmurken nu och det har till och med börjat växa tallar i bottnen:

  

Promenaden gick vidare till Gäddsjön, som har en barnvänlig liten strandbit. Nåt för Malte när han inte vill röja runt i plaskepoolen längre.


  


Nu har Micke och Gunilla åkt tillbaka till Dalarna, pappa jobbar vidare med att tömma innehållet i friggeboden och hälla ut det i snickerbon. Det är ett evighetsprojekt, fy 17 vad prylar han har att ta hand om och sortera. Tack och lov är det en del som kan slängas också.


Ovido - Quiz & Flashcards