Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Sarah Elise - 16 juli 2010 12:33

Veckan har sprungit iväg så fort fort.
 
Måndag: Utflykt till "ny" butik, Ica Kvantum i Bollnäs. Den var ungefär lika upphetsande som andra Ica Kvantum jag besökt, dvs inte alls. Men åtminstone kunde vi köpa allt på ett ställe, vilket är något av en lyx i denhär skogen.
 

Tisdag: Androulla (släkt med släkten och cypriot från Hudiksvall) och hennes Kent hade planerat in en halvdag på Wiij Trädgårdar i Ockelbo. Den andra halvan skulle spenderas hos oss. Vi grillade, så klart, å så snackade vi. Jisses vad vi tjattrade på! Mest om Cypern "kommer du ihåg ..." och "finns den kvar". De har nämligen inte varit till ockuperade delen så det var många frågor och suddiga minnen som ibland klarnade lite. Trevligt hade vi.

  

 
Onsdag var mellandagen som ägnades åt Ikea och Telia.
Ikea har en stol i sitt sommarsortiment. Den är så fin och jag vill gärna ha några såna. Gävlevaruhuset, som ligger bäst till för oss, hade ingen information på sin finns-varan-i-lager-funktion.  Sundsvall och Uppsala hade några (ingen uppsjö) i lager men det är ju en bit att åka dit och med släpkärra känns det ju ännu längre. Dessa stolar levereras nämligen inte i platta paket.
Telia har större delen av denna månad inte levererat vad de tar betalt för. Överraskad?! Det gör väl knappast någon bredbandsleverantör utanför Sveriges så kallade storstäder. Följaktligen är jag inte överraskad eller förvånad. Problemet är för mig att uppkopplingen i juli varit sämre än någonsin tidigare (förra sommaren inkluderad). Och!: Nej Ice-Net fungerar inte heller bra, det är testat!
Varje gång jag ringer Telia får jag veta att de jobbar på att lösa problemet, "området där jag bor är helt gult" vilket uppenbarligen betyder att nåt är fel. Telia räknar med att ha löst problemet kl 15.00 - men vilken dag? Jag har fått nya datum, klockslaget står de fast vid, varje gång jag ringt. Först var det 10 juli, sen blev det 15 juli och nu är det 19 juli som gäller - kl 15.00 naturligtvis. Vi väntar och ser....
 
Torsdag: Vi chansade på att Ikea Uppsala skulle ha stolarna jag tjatat om så länge. Vi chansade även på att vi i så fall skulle lyckas knöka in dem i Hyndan, som ju har lite bättre lastutrymme än Toyotan. Pappa var så klart trött efter en lång arbetsdag men vi åkte ändå iväg - utan släpkärra skulle vi ju i alla fall vara hemma igen lite tidigare.
 
Fredag: Nyss hemkommen med nybesiktad Toyota (utan anmärkning) ska jag ta itu med att olja in stolarna! Jag är så nöjd! Och Alex o Vickan, ni kan vara nöjda ni med - inget mera tjat från mig om att jag vill ha dem men de finns ju bara i lager i Stockholm ...
   
Sist men verkligen inte minst: Grattis Malte 1 år idag. Puss gullis!

Ovido - Quiz & Flashcards