Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Sommar sommar

Av Sarah Elise - 7 juli 2010 22:46

Flera dagar med kalasväder - lika ovanligt som härligt!


Alex, J och lille Malte har kommit för att stanna här några dagar. Det första vi gjorde var att ställa iordning plaskepoolen Malte fått av Dina. Han skvätte runt lite lätt men sen klev han ur och gick på barfota upptäcksfärd på det vassa gruset, vilket inte tycktes beröra honom det allra minsta.


Senare skulle även de vuxna bada, men då fick det minsann bli sjön, så vi knallade ner dit och jag skulle sitta och gosa med Malte när de andra simmade, dök och bar sig åt. Malte nöjde sig minsann inte med min famn, han ville också bada i sjön. Först flämtade han något när han fick koll på temperaturen, 22 grader, men sen tyckte han det var mysigt att bada med morfar, eller papous som vi kallar honom.


      


Sen gällde det att få Malte varm igen, frottering med tjock handduk, blöjor och kläder, sen vandrade vi tillbaka hem de 104 metrarna igen.


Då minsann, då passade plaskepoolen och den lille gossen kastade sig i direkt med blöjor och kläder och trivdes mycket bra med det. Fotografen hann dock inte med tyvärr.


Sen var det dags för mat, hemlagad pyttipanna och därefter fick vi kaffe och hembakad chokladtårta. Sen fick inget mer hända för det är ju fotbolls-vm gubevars! Lagom till matchen fick vi vattenmelon, den satt som en smäck i värmen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards