Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Husdjur och andra djur

Av Sarah Elise - 5 juli 2010 10:02

Viktoria med hundar kom hit tidigare i veckan och senare kom även Daniel direkt från Norge.


Vickan och jag tyckte hundarna skulle få en liten hundgård och slippa vara kopplade hela tiden. Dessutom gräver de ju upp gräsmattan och rabatterna ...

  



Vi hittade den lämpliga platsen, tyvärr låg en stor vedhög just där. Vi kavlade upp ärmarna och började bära in och trava upp i vedboden. När vi klarat av en tredjedel av högen gav vi upp och det fick bli hundgård på en annan plats istället.


Till slut stod den där och hundarna kunde få lite frihet och rumla runt och leka med varandra utan koppel.

  


Totis fördrev tiden med att trava upp resten av vedhögen - där hittade han en svart huggorm som uppmättes till hela 85 cm. Vilken himla tur att Vickan och jag slapp hitta den.


En stund därefter, alldeles i närheten av fyndplatsen hittade Viktoria en groda med ett mindre köttsår i baken. Kanske pappa räddade livet på den grodan, vem vet?


Sökandet efter Silje fortgår. I lördags på stugföreningens årsmöte lämnade jag ut lappar med vårt telefonnummer, ifall de skulle hitta en långhårig mycket vacker katt.


Senare på kvällen tog vi en promenad och ropade och ropade.


Igår satte vi upp ett anslag med bild i Ica-butiken.


Imorse tog vi också en vända och ropade - det enda vi hittade var en dröse kantareller.


Andra djur som är aktuella nu är knott på eftermiddagen och kvällen. Dagtid har vi bara broms!


Vädret är fantastiskt, premiärdoppet är avklarat i 22-gradigt vatten!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards