Alla inlägg den 9 september 2009

Av Sarah Elise - 9 september 2009 21:39

Hej, det var ett tag sedan jag hade tillgång till dator och kunde uppdatera min blogg. I Oslo fanns ju Oskar som löste mina datorproblem - tack Oskar!


Nu kan jag dela med mig av ett par bilder från Oslo: Det fanns en gigantisk park som var fullknökad med statyer skapade av en viss herr Vigeland. Det var en absolut sevärdhet. Själva parken var väl i klass med Hyde Park i London, stora härliga lövträd med gräsmattor inunder, en och annan blomsterplantering. I mitten av det hela fanns ett stort avsnitt med dessa statyer. Det var hundratal! Alla motiv var män, kvinnor och barn. Alla var avbildade utan kläder. Stora rosenplanteringar fanns, en fantastisk fontän - jag det fanns massor att se. Missa inte den attraktionen när ni kommer till Oslo. Lägger med en bild som frestare.


Vi var även ner till en ny stadsdel som heter Aker Brygge - tänk er att vi tar Hammarby Sjöstad, klär in den i stål och/eller glas, flyttar den så centralt till som t ex Nybroviken, dekorerar hela skapelsen med ett rikligt antal moderna konstverk. I dessa hypermoderna hus inryms kontor, bostäder, butiker och restauranger. Personligen tyckte jag bäst om konstverken, husen var lite väl moderna för min smak. Lägger med en bild på en staty på styltor.


Dethär var ju bara grädden på moset - moset och det huvudsakliga målet med resan var ju att få träffa lille Adam med föräldrar.        

Ovido - Quiz & Flashcards