Alla inlägg den 1 september 2009

Av Sarah Elise - 1 september 2009 17:15

Trots att vädret har varit helt underbart hela dagen faller denna dag under rubriken skitdag! Närapå ingenting har fungerat. Inget kul har hänt.


Vi har en lååång lista över saker vi behöver införskaffa; småsaker som degskrapa, bra köksknivar, brödgaller. Åsså lite av varje från IKEA.


Började med att åka dit, tänkte kanske köpa en ny klädsel till soffan och fåtöljerna men den enda klädseln som fanns till båda var beige Idemo (som vi redan har) blå Idemo och sedan vit Blekinge. Ingen av dem drog särskilt hårt i mig så vi åkte därifrån.

Gick in på Coop, de måste väl ha brödgaller och degskrapa trodde jag. Efter mycket letande hittade vi degskrapa i alla fall. Äntligen kunde jag få bocka av något på min lista. På väg till kassan gick strömmen så vi kunde bara gå ut, dock inte betala. Lämnade den jä-a degskrapan och åkte därifrån till Ica Maxi.

Där skulle jag väl i alla fall hitta knivarna - vill inte har nåt mer exklusivt än OBH Nordica - nä då, de fanns inte där och brödgaller vet inte Maxis personal vad det är...

Ringde OBH Nordica för att höra var 17 man köper deras knivar - de hade en telefonsvarare på som talade om att de hade stängt för inventering!!!!


På Bygg-Max hittade vi åtminstone ett fönsterbleck vi behövde - alltid nåt.


Styrde kosan hemåt, dvs till Ackes för att köpa fryspizza, han har degskrapa han, men då var jag för sur för att köpa den. Tog en fryst princesstårta istället.

Jag är så tjurig att jag kanske inte ens kommer att se Little Britain ikväll - som jag ju längtat efter sedan förra tisdagen....

Ovido - Quiz & Flashcards