Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Sarah Elise - 22 februari 2010 12:23

Dethär är vad som står i blickfånget så fort vi går ut genom ytterdörren:

  Parken ligger ju precis utanför vår veranda och nu börjar den blomma.  

På en bräda på utsidan av vår verandamur har jag några blomkrukor och nu har freesiorna i dem börjat blomma. Första gången för mig att ha egenoldade freesior. 

Pelargoniorna fick jag av Micke o Gunilla när de reste hem efter sin semester i Ayia Napa. De står fint på vår grill och är snygg färgrik förgrund till parken.

  Förra våren fick jag några cyklamenknölar av Efi, jag grävde ner dem i en kruka och häpp! Nu blommar dom för första gången hos mig.  De gula hibiskusarna blommar också för fullt    och mimosaträden har börjat på allvar nu. De är verkligen skönheter.  

Dehär liljorna kanske inte är de vackraste, men när de står i mängder (som de ofta gör) är de faktiskt riktigt fina. Namnet är dock inte riktigt lika fint: Dödslilja eller Afodill.

  

Av Sarah Elise - 22 februari 2010 12:12

... och vi grillar i glada vänners lag, härligt!


Vi fick shieftalies och souvlakia, bakad potatis med vitlökssmör åsså lite tallatouri och sallad så klart.


Det blev lite osigt vid tillagningen:

  


Och alla kvarterets svenskar var med:

Birgit, Viktor, Gösta, Karin, Oskar, Pernilla, Adam åsså vi då.

      


Till efterrätt fick vi en rejäl fruktsallad med yogert:

  


Därefter var det kaffedags åsså en tårtbit så klart:


    


Pernilla hade med sig en alldeles nyplockad blombukett bestående av Neapellök, Mimosa och Sparrisgrönt:

  


Hoppas alla hade lika trevligt som jag!


Ovido - Quiz & Flashcards