Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sarah Elise - 19 februari 2010 11:53

Igår mätte Gösta upp 24 grader i skuggan - bättre än bästa midsommarvädret hemma i Norden ju!


Gösta hälsar förresten till alla agaveintresserade att den växer 0,000434 mm per sekund!


Pappa målar pallarna idag så de blir lite snygga, själv har jag varit på Malte-shopping. Det finns ju så himla mycke snyggt i dedär små storlekarna. Hoppas han kommer att gilla inköpen.


Hibiskusarna bara vräker fram blommor och mimosa och ginst kör också på för fullt. Fresiorna i min rabatt har också börjat blomma men jag ska inte trötta er med några naturbilder idag.


Kärringen Maria snett över oss tar sina mediciner regelbundet så hon är på finfint humör varje dag. Igår när jag hängde lite tvätt lutade hon ner sig över balkongen och undrade lite försynt vad vi gjort för koppling på vår tvättmaskin. Hon hävdade att varje gång jag tvättar kommer det upp vatten på hennes tak och hon är säker på att det är från min maskin för hon känner igen lukten på mjukmedlet jag använder. Himla fin näsa hon måtte ha - jag använde mjukmedel senast nån gång för 15 år sedan när vi bodde i Krokis. Hon upphör aldrig att inte förvåna oss som det heter.


Det har kommit ett lass norrmän till grannbyn Ayia Napa och idag var det bussresa till vår supermarket Orfis. Karin berättade att någon gubbe stått med en avocado i handen och frågat sin hustru vad det var för nåt. Hans fru visste så klart att det var en mango. Väl framme vid kassan visade det sig att de gått ut i kriget utan bössa; handlat för 57 euro och hade bara 40 med sig! Man måste vara beväpnad med ett visst mått att tålamod för att jobba i kassan där minsann...


Så allt är sig likt här med andra ord. Sådär småkaotiskt i gassande sol!


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards