Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Sarah Elise - 27 oktober 2009 17:22

Idag är det höst här! Det blåser rejält och det är bara 22 grader i luften och bara några mil härifrån har det idag varit fullt väderkaos. En by ser ut som en sjö just nu och motorvägen intill har varit avstängd ett tag för det regnade och haglade om vartannat så det kom trädgrenar och lera ut på vägen. Inget att rekommendera att köra i.


Natten som gick blev knappt mörk av alla blixtar som lyste upp. Som tur var gick åskan långt ut över havet så vi slapp höra mullret (ja jag vet att jag är helt dum när jag är räddare för mullret än blixten) men blixtarna sken som sagt.


Som grädde på moset har det de senaste dagarna blåst in sandmoln från norra Afrika. Det gör att luften är väldigt tung att andas - och då räknar jag mig som hyfsat frisk - måste ju vara jättejobbigt för de som även vanligen har besvär med luftrören. Dagens oväder har dock rensat luften ordentligt så sanden är borta nu.


Väderrapporten säger att det kommer att vara regn och rusk ända till och med torsdag. Sen hoppas vi sensommaren kommer tillbaka.



Ovido - Quiz & Flashcards