Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Sarah Elise - 18 oktober 2009 22:03

Här går livet sin gilla gång - städningen är klar så det är bara att ha semester nu.

Igår var vi till Kokos o Eleni på fika och nu är vi nyss hemkomna efter fika hos Kenneth och Christel. Imorron kommer Ulla o Janne hit o fikar ....


Vattnade blommorna idag - och där satt den, den lilla lövgrodan jag trodde hade flyttat, det var så länge sedan jag såg den. Nog e den söt!

  

I mörkret upptäckte jag att en kaktus blommade! Strålande skulle man kunna beskriva den. Den har aldrig tidigare blommat för mig så dethär var jättekul. Tyvärr var den stängd vissnad morgonen därpå. Misstänkte att det skulle kunna vra en "Nattens Prinsessa" så jag surfade runt lite på nätet - bara för att komma fram till att det inte är en sessa utan något annat som jag ännu inte kunnat fastställa.


Letade vidare lite på nätet efter bladkaktusar - hittade då ett inlägg som Kvast-Hilda gjort för några år sedan. E inte hon din kompis Alex?


Här e blomman i alla fall - nån som vet vad den heter?


  

Ovido - Quiz & Flashcards