Direktlänk till inlägg 21 april 2010

SMS'et vi väntade på

Av Sarah Elise - 21 april 2010 11:30

Oskar o Pernilla hade packat cirka hälften av sina pinaler när de bestämde sig för att de behövde en kabinväska till. Så på eftermiddagen åkte de iväg för att inhandla en sån. Själv fixade jag mat åt oss alla - det blev en rejäl kycklinggryta eftersom vår kyl/frys drog sin sista suck kvällen innan.


Så satt vi där och åt och funderade på om det skulle bli nån hemresa för dem under kvällen, de skulle ju få besked under kvällen. Mitt i maten pep det till i telefonen, incheckning kl 20.20 Då blev det fart under fötterna på oss alla förutom på Hannes som tog allt väldigt lugnt.


På flygplatsen hade vi förväntat oss ett kaos - det uteblev helt. Det var bara ett enda plan som skulle checkas in så fyra diskar var öppna. Allt gick vägen och de ca 110 kg de hade med sig slank igenom bara sådär utan kommentar och utan att betala en spänn. OK de checkade in bara sådär 80 kg och pappa och jag väntade i kulisserna med ca 30 kg handbaggage.


Halv fem imorse ringde de och berättade att de landat i Oslo, skönt!


Så nu är det vår tur att virra omkring och få oss klara samtidigt som vi fått ett och annat uppdrag att ordna till i lägenheten O och P hade hyrt - sånt de helt enkelt inte hunnit ordna med, de hade nog kanske tagit det hela lite väl lugnt. Ja, så nu springer vi hit och dit och fram och tillbaka.


Den som längtar efter något gott väntar alltid för länge sägs det. Jag längtar efter färska räkor förutom barn, barnbarn och vänner så klart!


Hoppas det inte behöver dröja längre än till fredag!

 
 
malin

malin

21 april 2010 11:43

pinaler var ett nytt ord :P

http://fjollmoster.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kaga

21 april 2010 11:53

Det blev ingen lång förberedelsetid, har ni börjat packa?

 
Ingen bild

sarahelise

21 april 2010 12:00

Vi "provpackade" förra veckan och där är vi fortfarande. Blir det för lite tid över för att packa om eller ändra så får det ligga som det ligger, då slår vi igen väskorna och drar. Nu VILL jag hem.

 
Ingen bild

kaga

21 april 2010 15:09

Ni är välkomna!

 
Alex

Alex

21 april 2010 16:42

DEt känns härligt att du fortfarande ser det som att du åker HEM! Ni är som sagt välkomna!

http://tantalexandra.se

 
Dina

Dina

21 april 2010 22:44

Ja, nu är ni saknade!

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards