Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Det börjar dra ihop sig

Av Sarah Elise - 19 april 2010 15:12

så i onsdags var vi till en liten favoritsylta med Kokos, Eleni, Kypriana o Nikos. Krogen ligger i en grannby och när vi var där första gången blev vi så positivt överraskade. Kvaliteten håller kan jag meddela. Hur bra som helst -  igen!


    

Vi åt meze förstås, och en av de många många rätterna var alldeles nykokt halloumi. Ahh va gott!


Det var så länge sedan jag åt det - räknade ut att det var mer än 25 år sedan, dvs på den tiden Birgit o jag stod och kokade halloumi i en 50-liters kastrull hemma i förorten. På den tiden fanns inte plastförpackade halloumiostar att tillgå på närmaste ICA precis! Kastrullen var för övrigt för hög för att få plats under spisfläkten så vi fick dra ut spisen på köksgolvet så långt sladden räckte med inbyggd snubbelrisk.


Tanken med själva restaurangbesöket var att tacka för denhär gången - för det var ju innan askmoln var ett känt begrepp...



 
 
Ingen bild

kaga

19 april 2010 16:37

Var det i Sotira ni var?

 
Ingen bild

sarahelise

19 april 2010 23:42

Japp, men berätta inte för nån - vi vill ju inte att turistinvasioner ska förstöra stället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards