Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Här händer inte mycke

Av Sarah Elise - 18 november 2009 20:30

Igår började vi frisera bouganvillorna. När vi gjorde iordning "bågarna" som vi tänkte oss att de skulla formas att växa utefter, var vi lite väl försiktiga med såg och sax. Det blev alldeles för många stänglar på varje båge och nu (ca ett år senare) har de växt och slagit sidoskott så det hela var inte snyggt. Det såg bara rörigt ut. Nu har vi sågat bort allt utom en stängel per båge och varje stängel är dessutom snaggad. Inte snyggt just nu, men det kanske kan bli. Tids nog får vi se.


Såhär ser de ut nu, ensamma och ynkliga:

  

Vickan, minns du den fetbladiga växten jaja hade på sin mur? Vi stod och titta på den och tyckte den såg rätt häftig ut. I helgen hos jaja var jag och tittade på den igen, då hade den en lång stängel på ca 1 meter, alldeles full med blomknoppar, men de var inte utslagna ens så mycket att man kunde skönja färgen som blommorna skulle komma att ha. Men den är väl rätt snygg även bara i knopp?

  


Idag har jag ägnat mest hela dagen åt att ta hand om mina kaktusar. Många har vuxit sig så stora att de slogs om utrymmet i krukorna. Jag hade några samplanteringar med fyra i varje. De fick jag lov att separera.

  


Under tiden våldförde sig pappa på en fikus - ja en benjaminfikus alltså! Han beskar den så vi ska få in lite mer sol på vår uteplats. När han var klar var det en rishög att bära bort, stor som en majbrasa. En aralia fick släppa till lite också.

  


Ja, det handlar om samma fikus som dryftats om i tidigare inlägg. Grannen som äger den har tydligen bestämt sig för att inte komma hit så länge vi är här - då slipper hon ju medvetandegöras om de skador den jäkla växten ställer till. Himla strutsmentalitet.



 
 
Alex

Alex

18 november 2009 20:55

Bra mamma, ett kanoninlägg!! Det behöver inte hända så mycket en dag för att man ska få ihop några rader och några bilder. Jag tror dessutom att ni sysslar med mer grejer än vad jag och Malte gör...

http://tantalexandra.se

 
viktoria

viktoria

18 november 2009 22:43

Johodaa.. den minns jag hos jaja, men va annorlunda den såg ut (förutom den där långa som växt) men de kanske e för att fotot e tagit ur en annan vinkel så ja inte känner igen.
Haha, saltsyra de e grejer de ;)

http://www.viktoriafrolund.blogspot.com

 
Ingen bild

viktoria

21 november 2009 00:19

lite uppdatering tycker jag e på sin plats ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards