Alla inlägg den 27 november 2009

Av Sarah Elise - 27 november 2009 15:55

Pernilla o Hannes alltså. De kom natten till onsdagen då vi fick tillfälle att besöka världens modernaste och nyaste flygplats för att hämta upp dem. Jorå, flygplatsen såg väl ny och snygg ut, Pernilla tyckte den till och med luktade nytt. Nånstans har jag hört att det bara ska ta 7 minuter tror jag det var från det att planet har dockat tills resenärerna ska ha fått sina väskor. Kan väl låta som en dröm för en resenär - men verkligheten var inte så bra, det tog närmare 47 minuter! Och ni som gärna vill nyttja bagagevagn: se till att ha ett 2-euromynt till hands. Man kommer inte åt en sån utan att deponera 2 euro - som på Konsum alltså. Många resenärer kommer ju från euro-länder, men långt ifrån alla. Pernilla gjorde inte det t ex! Växlingsautomat finnes - men då gäller det att man har en euro-sedel att stoppa in i växlaren!

Onsdagen gick vi alla i sömnkoma.

Torsdagen kollade vi in den gravade hunden för att se utvecklingen - jorå, där har planterats mer blommor, gravstenen har begåvats med fotografi. Pernilla yttryckte det ungefär såhär: jag skulle vara stolt om jag fick ett sånt monument rest över mig när jag är död.

Kan väl hålla med om det på sätt och vis.

Idag fredag har vi varit i grannbyn och letat tygaffär - vi hittade en som hade allt man kan önska sig i paljett-tyger, så vi gick ut tomhänta.

Hannes har varit lite kinkig idag och Pernilla är uttråkad säger hon.

Å du Birgin: gulan städades idag.

Just nu dansar Hannes o pappa här på vardagsrumsgolvet och strax ska vi beställa Gyros - de e ju fredag!

Lille Hannes:

  

Ovido - Quiz & Flashcards