Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Grekportugisen

Av Sarah Elise - 3 november 2009 08:12

Ja så kallas han i nyhetsmedia här.

Han klev ombord på flygplanet, när flygvärdinnorna gjorde sin säkerhetsdemonstration reste han sig upp och sa att han var absolut tvungen att gå på toa.

Så öppnade han bakre utgången vilket ju löste ut rutschbanan, så rutschade han ner på plattan och sprang iväg.

Fullt kaos/katastrofläge utbröt.

Resenärerna på planet ifråga fick bokas om till andra flyg för planet de skulle åkt med måste ju genomgå en hel del undersökning och kontroller och kunde inte lyfta alls den dagen.

Grekportugisen hade kutat för allt han höll och gömt sig på taket till ett högre hus i närheten av flygplatsen.

Han har en del åtal att vänta:

Orsakande av skada och fara och extra kostnader för flygbolaget

Olaga intrång i fastigheten han gömde sig på

Nå ja, han är bara 28 år så han har gott om tid på sig att jobba och betala och jobba och betala.

Knäppis!

På frågan varför han gjorde på detta viset sa han först att han plev panikflygrädd och sen ändrade han sig och sa att han ville kolla att säkerhetssystemet verkligen fungerade....


 
 
Alex

Alex

3 november 2009 08:24

Men så skönt att alla säkerhetsåtgärder verkligen funkar då. Han har gjort oss alla en tjänst!

http://tantalexandra.se

 
Ingen bild

Birgin

3 november 2009 08:47

Ska försöka låta bli att göra likadant !

 
Dina

Dina

3 november 2009 11:04

Skulle precis säga det Alex sa.

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Alex

Alex

5 november 2009 12:13

Jag kom att tänka på en sak. Först bestämde jag mig för att hålla tyst men jag kan inte längre.

Byter man rad betyder det att det är ett nytt stycke. Och ett nytt stycke markeras alltid med antingen en blankrad eller ett indrag på det nya stycket.

Så, nu känns det mycket bättre, nu kan jag sova gott om natten.

http://tantalexandra.se

 
Ingen bild

sarahelise

6 november 2009 14:36

Tror du varit ledig lite väl länge från jobbet nu och jag hoppas Malte håller dig vaken hela natten!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards