Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Björnjakten

Av Sarah Elise - 24 augusti 2009 13:06

Årets björnjakt har inletts och pågår som längst fram till 15 oktober. Den lär vara över långt långt tidigare, åtminstone i detta björnrika län som heter Gävleborg. Drygt halva kvoten, som är 35, är redan nådd. Bara en skog ifrån vår lilla bostad sågs i lördags en björnhona med tre ungar och man får naturligtvis inte skjuta barn eller mammor med barn. Min slutledningsförmåga säger mig att bara en skog ifrån oss kommer minst fyra vuxna björnar att lufsa omkring nästa sommar.

Har själv inga färska bildbevis på björnar i närheten men som en ren service till er som inte sett hur björnbajs ser ut lägger jag ut en bild på ett fynd jag gjorde förra hösten.



 
 
Ingen bild

viktoria

24 augusti 2009 21:26

åååånäää den där äckliga äckliga bilden! hahaha fy blää

 
Ingen bild

viktoria

26 augusti 2009 22:05

nä nu vill ja läsa mer om er å era dagar .. uppdatering kanske vore på sin plats ;) puss

 
Tant Alexandra

Tant Alexandra

26 augusti 2009 22:16

Jag citerar pappa när jag säger att "du sköter inte din blogg"

http://tantalexandra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards