Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Sarah Elise - 26 augusti 2009 23:14

Idag vaknade vi till strålande solsken så vi passade på att plocka lingon. De är ju så vackra och så goda. Lite kantareller fick vi på köpet, svårt att missa när man går med näsan nere i mossan - närapå i alla fall.

Ja mer än så händer inte här i skogen under en dag. Vi var till Ackes och handlade och på väg hem därifrån plockade vi lite mer kantareller. Sen började det regna så jag slapp städa. En riktig turdag kan man säga! Åsså hade vi strömavbrott på 25 minuter på kvällen.

Å nu sitter jag här och sköter min blogg. Ni e ju goa ni som orkat läsa ända hit.


Av Sarah Elise - 26 augusti 2009 23:10

Visst ja! Medan jag var till brevlådan och plockade kantareller spikade Totis upp foder runt dörr och fönster på friggan. Jag blev lika nöjd som vad snickaren blev.

Av Sarah Elise - 26 augusti 2009 22:59

Det finns de som hävdar att jag inte sköter den - dvs skriver varenda grå dag om ingenting som inte hänt..

Ska bättra mig - börjar nu!

Igår var det en stor dag - vi var in till stan och besiktade bilen. Ja, det är väl inget särskilt med det, bara det att det tog halva dagen ifrån oss. Det tog närapå en timme till stan och en därifrån för vägen håller på att repareras grundligt.

Det var väl allt igår. Ingen särskilt upphetsande post heller visade det sig när jag tagit en promenad till brevlådan.

En strut (bra med reklam ibland) kantareller blev det dock - fast det börjar ju bli vardagsmat nu.

Bilen klarade besiktningen utan anmärkning förresten.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards