Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Sarah Elise - 20 augusti 2009 23:34

Idag skulle vi - efter att Malte badat och gjort sig extra fin - åka till Febe och Bosse som bor två skogar ifrån oss - och som för övrigt hade besök av en brunbjörn i trädgården i fredags, spår fanns ännu kvar för oss att betitta.

På väg dit passerades vi av en vildvittra! Den kom och flög över oss helt lågt över bilen och flög sedan i vår färdriktning sådär 300 meter sen satte den sig i ett träd och väntade in oss. När vi var helt nära - så jag nästan hann att fotografera den - flög den iväg igen ytterligare ca 300 m. Sådär höll den på och retade oss fyra/fem gånger. Helt konstigt var det. Synd att den inte kunde fångas på bild.


Av Sarah Elise - 20 augusti 2009 10:03

I skrivande stund har jag två fina barnbarn - ett tredje kommer om några få veckor.

Denhär veckan har jag ynnesten att få ha min dotter Alexandra och barnbarnet Malte hos mig här i Norrlandsskogen.

Lille Malte är väl en goding eller hur? Så ljuvligt att få vakna på morgonen och få ha honom för mig själv nån timme eller två innan Alexandra vaknar så det blir ordning på torpet igen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards