Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Vi har vatten i sjön!

Av Sarah Elise - 28 januari 2012 14:48

Självklart kan tyckas - annars är det ju ingen sjö.

Här det annorlunda. Sjön finns på kartan men bara där - förutom denna vinter, nu finns den även i verkligheten.

 

Det ser vanligen ut som åkermark och så har det varit så länge jag vet.  Lokalbefolkningen vet dock att åkermarken är gammal sjöbotten.

En mindre nogräknad byggmästare har dikat ut hjälpligt och styckat av tomter och sålt till cyprioter som bor utomlands och inte vet att det är sjöbotten. En del tomter har han bebyggt med ferfamiljshus och sålt lägenheterna. Vilket klipp de har gjort - strandtomt!

Nu har även EU lagt sig i - några miljövänner har hittat några snokar och funnit dem vara utrotningshotade för att de behöver den miljö det var före utdikningen och husbyggnationerna. EU kräver nu att dikningen förstörs så snoken får det som han vill och behöver ha. Snoken heter för övrigt Natrix Natrix Cypriaca.

Vet inte vem som har det värst just nu - snoken eller de människor som bor där. Det är för övrigt väldigt många lägenheter och hus till salu där så är nån av er intresserad av köp, kontakta mig så ska jag förmedla kontakt mot rimlig kontant ersättning. Alla helt nyproducerade lägenheter kan tyvärr inte förmedlas då byggmästaren lär befinna sig bakom lås och bom, men second hand går att ordna. Tror denhär tomten kan köpas till ett mycket facilt pris:

 

Och lille Natrix Natrix då - ska han inte få vara med på bild? Självklart! Såhär ser han ut:

  
Dethär är inte min bild - har hittat den på nätet som ni ser.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards