Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Slampan Svante - igen!

Av Sarah Elise - 19 april 2011 14:18

I förrgår fyllde slampans lille son två veckor. Det firade hon genom att helt strunta i honom och istället ränna ute på gatan och nere i parken och slampa sig med ett helt gäng mer eller mindre vackra katt-pojkar.


Hon gjorde precis som förra gången när hon ju blev på smällen alldeles för tidigt för hennes ringa ålder. Inte året ännu! Det vill säga, hon var så till sig att hon inte kunde gå ordentligt utan ålade sig och åmade sig och lät sig villigt förföras av än den ena än den andra. Vi försökte schasa bort killarna men det var ju meningslöst, bara efter några minuter var de tillbaka och på plats igen! Helt galet!


Tog upp hennes unge som då började gnälla, då kom hon direkt tillbaka och slickade honom lite lätt och så stack hon igen. Hon hade inte lust att mata ungen och mat för sin egen del struntade hon helt i.


Såhär såg ungen ut när han var knappt en vecka förresten:

 

Behöver jag tillägga att vi har väldigt små vinglas här? Jasså! Jo vi har väldigt små vinglas här.


Vi kunde inte stanna hemma och vara hankattschasare heller för vi hade bestämt att åka till Limassol och säga adjö till familjen där.


Så vi lämnade mor och son själva och så åkte vi iväg.


På kvällen ringde grannen Grete och berättade att det är fullt pådrag här på gatan. Engelsmännen hade också upptäckt att Svante var ute och slampade sig och de tänkte agera Moder Natur. De jagade iväg alla hankatter de såg och fångade även in Svante. De sa att "avbrutna" katter är väldigt ilskna av sig så de vågade inte ta upp Svante i famnen utan tryckte istället ner stackarn mot marken medan någon gick för att fixa en kattbur. Det var ungefär där som Grete kom in i bilden och tyckte det hela såg förskräckligt ut med Svante tryckt mot marken så hon kom och tog upp honom, trots engelsmännens varningar och förmaningar, och fick honom lugn. Någon annan klättrade över vår låsta grind och hämtade ungen. Sen satt Grete med en kattbur med två katter i på sin veranda. Det var då hon ringde mig och undrade när vi skulle komma hem. Svaret var "måndag kväll".

Mycket fram och tillbaka hände, har inte riktigt förstått exakt vad, men nu finns både Svante och ungen i Rachels lägenhet. Hon ropade nyss förresten och kunde berätta att "han suger". Jo vi vet tänkte jag, hade han inte gjort det hade han inte klarat av att leva i två veckor...

I eftermiddag ska jag hälsa på där och då tar jag med mig den kattmat jag hade här hemma, avmaskningsmedel etc, samt även kvittot på att en sterilisering är betald. Då ordnar Rachel med resten. Kattungen finns det en aspirant på och Svante, ja han blir nog kvar hos Rachel skulle jag tro.


Inget jag kan påverka - vi valde inte Svante, han valde oss och nu åker vi ju härifrån. Det blir nog bra till slut ändå.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards