Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Lugnet tillbaka

Av Sarah Elise - 4 april 2011 07:38

Efter gårdagens dramatik har lugnet nu återvänt till vår veranda. Svante har slutat skaka och den kattunge hon valde ut av de fyra mår fint och blir väl omskött. De andra tre överlevde inte. Kanske hon förstod det och därför tog hand om den som hade bäst förutsättningar att överleva.


Barnafadern har varit och inspekterat minst tre gånger. Jean har sagt till oss att hanarna brukar döda alla kattungar de kommer över, för de vill inte han nån konkurrens framledes. Jag vet inte om det stämmer, har aldrig hört det tidigare, men i vart fall jagar vi iväg honom när han närmar sig, för säkerhets skull.


Igår kväll när jag just lagt mig hörde jag den lilla kattungen pipa så förfärligt så jag var tvungen ut och kolla. Där låg han alldeles ensam i korgen, Svante - visade det sig - hade gjort ett snabbt besök på toa i parken. Vaktade den lille tills hon var tillbaka och sen har det varit tyst hela natten.


Idag på morgonen låg de i korgen och Svante har funnit sig tillrätta i sin mammaroll tror jag. Hon är lugn och varm och skön och har tvättat sig ordentligt. Gårdagen var nog chockartad - hon är ju bara en unge själv och födde fyra.

 

 
 
Dina

Dina

4 april 2011 09:06

Det stämmer, katthanar dödar kattungar, i synnerhet om det inte är deras egna...

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Sarah Elise

4 april 2011 12:27

Tack för det - då får jag väl sova ute med Svante och vakta i fortsättningen.

 
Alex

Alex

4 april 2011 13:27

Nej men usch vad hemskt med de andra tre. Man kan ju se det som att Svante valde den som var starkast från början men jag kan ju inte låta bli att undra om de hade överlevt om hon hade tagit hand om dem... Gav ni dem någonting? Mjölk eller nåt?
Sorgligt!

http://tantalexandra.se

Sarah Elise

4 april 2011 19:20

Nej vi gav dem ingenting. Naturen fick ha sin gång där. Tror inte ens hon orkat att ha 4 ungar att ta hand om. Hon är ju bara en unge själv. Enligt grannar häromkring är hon 9-10 månader gammal. En är absolut tillräckligt för henne, kanske det var det hon kände oxo, vad vet vi?

 
Ingen bild

Viltoria

4 april 2011 16:40

Men å va dom växer upp fort dom små liven, sist ja såg Svante va hon en liten kattunge själv haha så ironisk man kan va :) söta va dom i alla fall..

Sarah Elise

4 april 2011 19:17

Svante e forfarande bara en kattunge själv - inte 1 år fyllda ännu. Det måste ha varit väldigt chockartat för henne att 4 första gången innan hon själv är vuxen. Jag tyckte så synd om henne.

 
Dina

Dina

13 april 2011 09:56

Hallå, uppdatera kattungebilder!

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Sarah Elise

19 april 2011 14:07

Ska bli!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards