Alla inlägg den 14 november 2011

Av Sarah Elise - 14 november 2011 19:31

Det regnar, åskar och blåser och termometern visar bara 14,4 plusgrader. De känns som minusgrader!

Tidigare ikväll tömde jag regnmätaren som då visade på 42 mm, sedan dess har det regnat på och innan det är sovdags har det säkert kommit 42 till.

Flygplatsen har stängt för ankommande flyg, avgående går som vanligt. Ska man försöka få en plats och ta sig härifrån kanske, men det är säkert redan fullbokat.

Brandkåren har fullt upp med att evakuera folk som sitter fast i sina bilar i gigantiska pölar här och där utefter vägarna och som vanligt har källarvåningar fyllts av vatten.

Så här sitter vi och väntar på att det ska sluta regna, tur att jag har min stickning i ala fall.


Av Sarah Elise - 14 november 2011 07:33

Nu sitter de där, mina Roman Blinds. På plats, äntligen och jag kan hissa upp och ner, ner och upp. Åtminstone i det ena fönstret där det sitter riktiga persiennsnören. Vid det andra fönstret får jag vara lite mer försiktig då gardinen sitter med virkgarn som lina. Kommer väl att nötas av ganska snart.

Men jag är så nöjd - de blev till slut precis så som jag ville.

Man ska inte ge upp - allt går!

 

Notera färgmatchningen: slang och kanna i grönt, grill i svart, slanghållare i torkost - precis färgerna i gardinen.


Ovido - Quiz & Flashcards