Alla inlägg den 4 november 2011

Av Sarah Elise - 4 november 2011 18:48

Det sägs att den heter så och den hade vänligheten att blomma härom kvällen. Nog är den vacker? Själva blomman är sådär 10-12 cm i diameter, rätt så mäktigt stor.

 

Av Sarah Elise - 4 november 2011 18:43

Ja det tror jag att jag gör - åtminstone kommer jag att snubbla och slå mig ordentligt; det står öl och ölkartonger överallt! Ska jag fylla på mat till katten - en trave öl står ivägen. Ska jag hänga tvätt - samma sak. Pappa fick fnatt härom dagen och gick och köpte 480 - ja fyrahundraåttio - flaskor öl.

 

Visst är det kul att shoppa - men dethär är väl lite överdrivet ändå?! 

Av Sarah Elise - 4 november 2011 18:37

Så taggig och tung som den är krävdes en del planering av projekt "Plantera om i större kruka". Funderade ett tag och kom så på att det borde fungera med att gillra upp den i starka snören, hänga upp den på en käpp, dra bort den gamla krukan och snabbt inunder med den större - innan snörena skulle brista. Pappa trodde inte på idén men kunde inte komma med nåt bättre förslag, så vi testade min idé. Och japp - det funkade:

     

Så nu står den där i sin nymålade blå kruka där det finns plats för den att växa ytterligare. Undrar om en sån kaktus nånsin blommar, men hur skulle den annars föröka sig? Nån som vet?



Ovido - Quiz & Flashcards