Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Dags att glömma Svante

Av Sarah Elise - 8 november 2010 11:11

Svante har bytt namn och heter numera Svea - mer passande på en honkatt, vilket förståsigpåarna här i kvarteret hävdar att hon är.


Lite förvånande men visst - hon ser ju ut som en tjej i det lilla ansiktet, fast det är kanske inte just där man ska titta.


Svea heter katten från och med nu.

 
 
Alex

Alex

8 november 2010 11:50

Ja, en av engelsmännen sa det till mig när jag var ute med Malte. Att det var en tjej alltså!

http://tantalexandra.se

 
Ingen bild

Tina

9 november 2010 19:20

Okastrerade hankatter har ofta två små "stenar" i bakänden.... Ett litet tips bara......

Sarah Elise

10 november 2010 08:04

Hej Tina och tack för tipset. Tänkte att eftersom det bara är en kattunge kanske stenarna visar sig med tiden. Sen sa nån att 90 % av alla röda katter är hanar. Nu har dock tiden gått och vi har en Svea.

 
Dina

Dina

11 november 2010 10:38

Ja,faktiskt, om Svea är en helröd hona är hon väldigt ovanlig! :-)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Sarah Elise

11 november 2010 20:47

Själv har jag ingen aning - vem vet kanske Svante kommer tillbaka så småningom. Men borde man inte se kulorna nu - grannarna säger att han/hon är sådär 5-6 månader gammal?

 
Dina

Dina

14 november 2010 13:01

Lyft upp Karl-Astrid och fota skrevet så vi får se.

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Sarah Elise

15 november 2010 19:03

Ska göra det så fort tillfälle ges - ochdå vill jag ha ditt professionella utlåtande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards