Alla inlägg den 6 november 2010

Av Sarah Elise - 6 november 2010 14:18

Då almanackan visar november har jag bestämt mig för att det är vinter och latedagarna över så imorse när jag slog upp ögonen vid 7-tiden var jag fullt klar över att här skulle det promeneras minsann.


Övertalade pappa att släpa med mig - inte sådär poppis hos honom för jag knallar ju inte i hans takt precis. Jag skulle få följa med!


Tog bilen till boardwalken vid Pernera/Protaras och med varsin mandarin i fickan satte vi fart, det vill säga jag satte fart, pappa tyckte väl att det var mer fråga om att småknalla lite.


Hela sträckan kanske är 3 km så fram och tillbaka skulle det kanske vara fråga om en dryg halvmil. Lagom start!


Efter bara en stund kände jag en bekant brännande känsla under fötterna. Klantiga jag hade struttat iväg utan strumpor i sandalerna! En stor vattenfylld blåsa under vardera fot! Svor över mig själv men knallade på tills vi kom till slutet av gångrampen, där släpade jag mig upp till McDonalds där jag satt och väntade in pappa som fick gå tillbaka själv - i egen takt - och hämta bilen för att sedan hämta upp mig. Vid det laget hade blåsorna punkterats så det var vått i sandalerna.


Färdigpromenerat för min del på ett tag alltså.


  

Men lite synd om mig är det väl ändå?


Ovido - Quiz & Flashcards