Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Dagstur till släkten i Limassol

Av Sarah Elise - 11 oktober 2010 13:01

Det tar ca 90 minuter från dörr till dörr men Malte var duktig och höll sig glad och vaken hela vägen - nästan! När riskakorna, äpplet och russinen var uppätna fanns inget mer att sysselsätta sig med tyckte han. Vi sjöng för honom - alla texter vi kunde och trodde att vi kunde men så till slut var vi framme hos alla famnar som väntade på honom där.

  

Det bjöds på grillad kyckling (en söndag!!) och annat grillat också, morfarsmors goa makaronipudding och finfin sallad.

När vi alla satt i matkoma kom de magiska orden "har vi nåt sött?" och det hade vi som tur var. Det var brownies, kokosrutor, mahalepi (nån typ av krämig gräddig pudding med pistagenötter) och en stor fruktgräddtårta med marängtäcke.

Sen bar det av mot Paralimni igen och väl framme hade vi turen att även fånga Viktor på bild. Hans besök brukar vara snabbare än blixtens men Vickan var snabb med kameran denhär gången innan hon satte sig och lekte med Maltes xylofon.

    



 
 
Ingen bild

Cypernbirgit

12 oktober 2010 08:25

Tack för den bilden (av Victor) skönt att se att han e sej lik. Saknar ju honom !!!

Sarah Elise

12 oktober 2010 08:46

Ja den bilden var i första hand tl dig Birgit.

 
Viktoria

Viktoria

24 oktober 2010 15:55

Nå? Blir de nån uppdatering här lr? ;)

http://www.viktoriafrolund.wordpress.com

Sarah Elise

25 oktober 2010 20:23

Det kommer en uppdatering - sakta men säket kryper jag upp ur min håla.

 
Alex

Alex

25 oktober 2010 20:00

Ge oss en uppdatering! Fler uppdateringar åt folket!

http://tantalexandra.se

Sarah Elise

25 oktober 2010 20:22

Det kommer - har bara vart lite mycket på senase tiden och lite ur form har jag också varit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards