Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Malte-vecka

Av Sarah Elise - 9 september 2010 12:12

Inget bloggande på sistone för att Malte varit här. Igår åkte han med föräldrar hem till sig så lugnet är återställt och jag kan sitta här och titta på bilder. Tänkte jag skulle dela med mig.


Alex o Malte kom hit i fredags, pappa J lämnade bara av och åkte tillbaka till Stockholm på direkten. Han hade annat att stå i - skulle till en mässa åsså var det en match på tv visst.


Han har gott minne den lille men sökte förgäves efter jordgubbar där han visste helt säkert att de funnits förra gången han var här. OK finns inga bär får man äta bladen, det går bra det också.


  


Maltes bordsskick har jag ju dryftat i tidigare inlägg. Det har inte förbättrats. På lördagen åt han med större delen av kroppen (som vanligt).

      

Då han hade sås i hela håret tog papous med honom in i duschen. De skulle duscha tillsammans var det tänkt. Detta förlopp tog dock ett abrubt slut då duschvattnet och lite annat smått o gott bubblade tillbaka upp genom golvbrunnen! Så äckligt!


Papous jobbade på hela kvällen med att försöka lösa problemet, t ex genom att använda högtrycksspruta och blåste rent i rören ifall det nu var något som satt ivägen där.


Söndag morgon åkte Alex, Malte och jag till stan för att köpa en vaskrensare - som visade sig bli Maltes bästa kompis. Han kånkade omkring på den hela tiden. Vill bara tillägga att den aldrig behövde användas till vad den ursprungligen var avsedd för. Det var trekammarbrunnen som blivit full helt enkelt och då behövs annat än en vaskrensare - eller pussmun som den tydligen också kallas.


     


Sen blev det ett besök på Medelstidsdagen. Årets begivenhet i denhär skogen. 


Här såldes såväl levande som döda höns och tuppar, sylt, näversöljd etc. Vi förköpte oss inte. Det räckte med en röd tax som var helt värdelös, hjulen snurrade inte på den så som det väl var tänkt, lite rökt fisk och romsås och så en flaska honungsmjöd.


  


Det bjöds på underhållning också, sång och musik på långhalsluta - Malte var mycket facinerad.


        


Paret på styltor, som jag trodde skulle imponera på honom, var honom helt likgiltigt som synes:

  

Måndagen infann sig och sugbilen kom och sög ur vår trekammarbrunn och livet kunde återgå till det normala igen. Vi tog en snabb vända till Bollnäs för att köpa en bibel åt Alex.


Sen var det dags för hårklippning. Malte började se ovårdad ut tycktes det. En systemkasse krängdes på honon och en nektarin i bitar serverades så han skulle ha sysselsättning. Så lång tid det tar för Malte att äta en nektarin var alltså tiden jag hade på mig att klippa hans hår. Inte lätt! Håret åkte för övrigt ner i hans frukttallrik så nektarinen fick snabbdöpas till persika.

  

Men nu så är vi ensamma här igen - lite tomt men vi har mycket att stå i de närmaste veckorna så det ska nog gå bra, och framför allt fortare utan Malte. 

 
 
Ingen bild

Cypernbirgit

10 september 2010 15:10

Men han blir ju bara charmigare och charmigare !!! Malte altså

 
Dina

Dina

10 september 2010 20:56

Totis gjorde inte en favorit i repris och satte sugproppen i pannan den här gången?? :-)

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

Sarah Elise

10 september 2010 22:14

Å tänk att du skulle minnas det!

 
Dina

Dina

16 september 2010 09:06

Hur skulle jag kunna glömma?!

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards