Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

En tur till handelsträdgården

Av Sarah Elise - 16 juni 2010 10:54

Det regnade igår - också - eller ska man säga "som vanligt". Jag är ju så gammal nu att jag börjat föra bok på väder och nederbörd. Hittills denna månad, och vi har ju bara kommit till hälften, har det regnat 91 mm där jag befinner mig. Mycket mer än va någon kan behöva.


Hade jag vetat att det skulle bli en så regnig sommar hade jag nog satsat på att odla näckrosor. Men jag är ju envis också så trots regn åkte Karin och jag till trädgårdsmästeriet och köpte växter. De hade inga näckrosor - kanske de var slut! Så jag köpte för norrläge Lyckliga Lotta som fick sällskap av Snöflinga.

  

De pelargonior jag var ute efter fanns inte iår tyvärr. Förra årets upplaga tycks ha frusit bort för mig så jag blir utan helt enkelt.


Hittade däremot några riktigt söta små miniruskor med små små rosa blommor, tror de heter Krusnejlika. De vill säkert ha söderläge och varmt och skönt. Ställde dem i söder - resten kan jag inte styra över.

  


En annan mycket skir liten varelse tyckte jag gjorde sig allra bäst helt ensam. Minns inte namnet på den men söt är den. Den var faktiskt lite finare igår än vad bilden idag visar. Kanske den inte gillar 6 futtiga plusgrader som vi hade inatt.

   


Min gamla trotjänare som står i stenpartiet är större och frodigare än nånsin iår, jag som trodde den skulle kolavippen den vinter som var. Den tycks inte ha reagerat alls:

   

Köpte en alpnejlika till stenpartiet också, får väl förhoppningsvis se vad det kan vara för något. Så såg jag en bild på en vacker gulblommig växt, blommorna såg ut som mimosa ungefär, så den köpte jag och när jag kom hem och skulle slåss med myggen och plantera den visade det sig att det var ett vanligt Gullris. Sånt köper man ju inte, de växer ju till och med utefter landsvägen. En miss alltså.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards