Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Sarah Elise - 10 juni 2010 12:45

Dansbanan är klar. Passa på och ta en svängom innan den får tak och väggar och blir en snickerbo!

En dags ledighet och vips så stod den där!

    

Ja vad har hänt mer då, sedan förra inlägget. Jo som synes har Malte varit här och hjälpt till - kanske därför det gick så himla fort. J har jobbat i Gävle över helgen så då kom Malte o Alex till oss.


En av de riktigt soliga dagarna hämtade han Göstas badbalja. Han plaskade och gick i och ur och i och ur och trivdes visst rätt bra.

        

Våren har ju också varit här. Äppelträdet har blommat och det surrade ordentligt av bin i trädkronan så det blir säkert mycket äpplen i höst.

  

Officiellt är det nu även sommar! Trappan från badbryggan har satts på plats ner i sjön, så vore inte vattnet så himla kallt skulle man kunna gå ner med grace. Det var mitt enda krav när Micke hade vänligheten att spika ihop trappen åt mig; den skulle ha en lutning som möjliggjorde en graceful nedsänkning av min trinda lekamen. Han lyckades bra med sitt jobb, nu väntar vi bara på ett sjön ska göra sitt. Det fattas 5 grader. Sen så!

  

Imorse var jag till stan och bytte olja och oljefilter på Skruttan och just nu går tvättmaskinen för högtryck, det är kalasväder så jag passar på!


Ovido - Quiz & Flashcards