Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Sarah Elise - 30 juni 2010 09:58

Silje fattas mig sedan i midsomras. Jag har letat och ropat efter henne precis överallt. Hon brukar hålla sig på vår tomt eller i dess absoluta närområde, min sökradie är utökad 10falt minst. Tyvärr inget resultat.


De som var här i grannstugorna bara för att fira midsommar och sen låste och åkte tillbaka till sin vardag kanske av misstag låst in henne. Närå, jag har tittat in igenom vartenda fönster, ropat och knackat men ingen Silje.


Så klart vill jag ju att hon ska komma struttande med sin yviga svans rakt upp, som hon brukar, men kan jag inte få se det, vill jag åtminstone veta vad som hänt henne.


Vartenda dike är redan kontrollerat så hon tycks inte vara påkörd av en bil i alla fall. Återstår alla andra teorier:

Örn - nä det finns alldeles för mycket fisk i sjöarna här runtom säger nån.

Räv - när jag googlade på det verkade det inte så troligt heller.

Gått vilse - kanske!


Måtte du bara ha gått vilse och kommer hem snart, trött och hungrig. Matskålarna står kvar där de brukar stå. Kom hem och töm dem för jag grinar varje gång jag går förbi dem - orörda.


  

Ovido - Quiz & Flashcards