Alla inlägg den 16 december 2009

Av Sarah Elise - 16 december 2009 19:33

Här har vi regnrekord!


Denna december är den regnigaste på 10 år - och det är ännu bara den 16 december idag! Hur ska det sluta - jag har ju inga gummistövlar här!


Inte nog med det: kollar just nu på nyhetssändningen här - den brukar mestadels ta upp bara världshändelser, och världen här stäcker sig oftanst inte utanför öns gränser. Idag minsann fick vi se bilder på snöovädret som dragit fram över Uppsala. Då kändes vårt regn- och åskväder ikväll som riktigt angenämt. Vi har ju trots allt 18 grader just nu.


Ytterligare en händelse som visar att den lilla ön i Medelhavet verkligen är med i EU och vill vara med i Europas stora händelser: vi fick veta att Köpenhamn släckte lyset kl 20.00 Jag hade ju - fånigt nog - förväntat mig att få se före-och-efter-bilder från den danska huvudstaden. Icke då! Däremot rapporterades glatt att även Cypern var med i manifestationen och därför släckt lyset i presidentpalatset. De ni - de e stort!


Resten av nyhetssändningen ägnades åt det höga priset på lamm nu inför julen - många ministrar och andra magnater intervjuades och sa sin åsikt, dvs att priserna är för höga på det inhemska köttet.


Ja så dementerades också ryktet som gått under dagen att förre presidentens ben-tjuvar hört av sig till familjen med krav på lösensumma.


Ja det var väl ungefär vad jag hade på hjärtat just nu.


Pernilla och Hannes åkte mot Stockholm i eftermiddags och blev planet försenat i start står det väl ännu kvar på Larnacas flygplats för där drog det fram ett enormt åskväder med full storm och träd rycktes upp och av.


Tjingeling!


Är jag orättvis om jag hävdar att de åtminstone media vill få de folket här på ön att tro att de bor i Europas centrum?



Ovido - Quiz & Flashcards