Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Restaurangbesök på lördagkvällen

Av Sarah Elise - 13 december 2009 11:05

Gösta o Karin ville bjuda ut oss på middag. Vi fick välja krog och då hamnade vi på Mousikos i grannbyn Sotira.


Vi hittade restaurangen förra vintern bara av misstag. En väg var under ombyggnad så vi blev tvungna att ta en annan - då såg vi den! Det blev aldrig av att vi testade den i vintras men igår blev det av.


Byggnaden var så fin, i gammal stil, nästan som Folkloremuseet vi besökte häromdagen.


Kalasfint var det även på insidan. Trevlig personal som tog emot vid dörren och tog i hand och hälsade var och en välkommen - så lite gjorde så mycket, åtminstone för mig. Jag kände mig verkligen välkommen på riktigt.


Smakfullt inredd i gammal stil, men ändå med vita dukar och tygservetter och ljus på borden.


Brandy sour var drinken vi valde i väntan på maten.


Karin var nyfiken på shieftalies och var nöjd med sitt val, Gösta åt kleftiko (lamm och potatis i såndär rund vit murad ute-ugn, ser lite ut som en murad igloo) och han var nöjd som en speleman. Pappa o jag åt kalamari - riktigt gott det med. Nybakat bröd som ännu var varmt åsså en god sallad till med inlagda kapriskvistar på toppen serverades också.


Ett lokalt merlot-vin drack vi till maten.


Efterrätterna vi provade var: äppelkaka med vispgrädde och glass, boureki med anari (söt friterad kaka fylld med nåt som närmast kan liknas med keso), färsk frukt, hemgjord yogert med honung och valnötter.


Sen åkte vi hemåt via torget och kollade juldekorationerna.


Kvällen avslutades med en ouzo (för matsmältningens skull) hemma hos Gösta o Karin.


Stort tack!


  


 
 
Alex

Alex

13 december 2009 14:17

Åh gud det låter ju hur gått som helst! Själv så åt jag en chokladtomte till middag.

http://tantalexandra.se

 
viktoria

viktoria

13 december 2009 14:46

haha.. ja den där chokladtomten lät som den va på väg upp igen när vi pratade telefon..haha julmaten gjorde sitt i magen.
Själv åt ja kycklingfile med bourkouri mumma

http://www.viktoriafrolund.blogspot.com

 
Ingen bild

kaga

13 december 2009 16:22

Tack själva, vi gör gärna om besöket på restaurangen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards