Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Bättre tur

Av Sarah Elise - 11 december 2011 16:11

I veckan var vi och plockade oliver - igen!


Denhär gången fanns det dessutom oliver på träden så det var kul och gav resultat. På 4 timmar hade vi plockat lika mycket som vi tidigare kämpat i flera dagar med att få ihop.


Så nu har vi så vi klarar oss och vi är jättenöjda.


På väg till olivpresseriet passerade vi den lilla byn Frenaros.


Det är säkert besvärligt på många sätt och vis att vara rörelsehindrad, men lite extra tufft verkar det i alla fall vara just i Frenaros.


I samma by förresten - finn 1 fel på denhär bilden:


Ja vad har hänt mer under veckan? Jo, jag har ägnat mig lite åt julbak. Fick ett recept på pepparkakor av Alex. Kakorna blev precis som hembakta pepparkakor ska vara, jättegoda!

 

När jag ändå hade ångan uppe och assistenten framme blev det lite saffransbullar och lussekatter också:

 

Idag var vi ute i ödemarken och plockade Mitsokorida. En sorts vilda narcisser som doftar underbart; påminner lite om syren när man blundar. Plockade en bukett till mig och en till Birgit.

Ja just ja, höll på att glömma detdär med facit på husbilden: stuprännan sitter bara där på väggen, inte ansluten till något alls upptill. Det vatten som regnar rakt ner kommer att hamna på marken - med eller utan stupränna!



 
 
Ingen bild

maria@runelund.se

24 december 2011 13:40

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
önskar Kaj, Maria och Oscar från Tyresö.

3+ och en blek sol... den lilla snö vi hade regnade bort för någon dag sedan.
Snart beger vi oss till Alexandra, Jonas och Malte för att fira jul i det nya fina huset.

Kram på er! Vi syns till våren.

Sarah Elise

30 december 2011 22:41

Tack för julhälsningen! Vi syns till våren - när tranorna kommer gör vi det oxo. Gott Nytt År på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards