Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Good old Ikea

Av Sarah Elise - 31 mars 2011 21:39

Tack för att Ikea finns här! I måndags var vi ju en vända dit och det blev lite småsaker inköpta. Tisdagen ägnades åt möbleringsgrubblerier. Så på onsdagen klickade det till: jo jag ville ha en Ektorp 3sits vit! 13.30 satte vi kurs mot huvudstaden och 14.53 passerade jag kassan enligt kvittot. Varuhuset stänger 15.00 på onsdagar. En vit 3sits Ektorp var inköpt och låg där på varuvagnen som ett stort monster. Efter mycket om och men samt stånk och stön, åsså Ikeas blåa rep så klart, befann den sig åtminstone delvis i vår bil. Väl hemma monterade vi upp skapelsen och tyckte att den 2sitsiga Idemo Beige såg rätt så sunkig ut i jämförelse med en stora vita fräscha. Även Tullstafåtöljerna i Idemo Beige såg tråkiga ut.

Så imorse när Birgit o jag var på Lidl (pappa var redan där på sin morronpromenad) ropade jag til honom på parkeringen att vi borde nog köpa ny klädsel i vitt till de gamla möblerna också. Han närapå vrålade att "jag åker inte till Ikea en gång till" så det var bara att börja acceptera faktum. Vi skulle få leva med en vit, en beige  soffa och två  beige fåtöljer (varav den ena egentligen inte får plats nu när tre-sisten kommit till). Jäklar också.

Tänk! Tänk! Jo men Ingrid o bengt (våra grannar) skulle väl till Ikea va? Ut på parkeringen för att se om bilen står kvar. Jo det gjorde den och Ingrid o Bengt stod intill, just på väg! De skulle fixa nya vita kläder till våra gamla beige möbler.


Så nu har de kommit tillbaka från Ikea med vit klädsel till 2sitsen och vit klädsel till en av fåtöljerna. Den andra som vi ju inte har plats med köpte de av oss! E inte det kalas. Nu fattas bara lite fräsiga kuddar och nya lika fräsiga gardiner. Å både pappa o jag är lika nöjda med det nya vita vardagsummet! Det blev jättefint och det finns fortfarande plats att röra sig - faktiskt! Men inga bilder - inte förrän kuddar o gardiner e på plats!

Men vi e nöjda och de e ju bra!




 
 
Dina

Dina

1 april 2011 16:32

Jag skyller på dig att jag aldrig kommer till Ikea. Och kommer jag dit så kan jag ändå inte komma därifrån med något, för Micke åker bara med mig en gång per år har han sagt.... Ser du, du skulle inte flyttat härifrån!

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Sarah Elise

1 april 2011 23:31

Skyll på mig du, det gör inget. Jag är på Ikea så ofta att det räcker för oss båda.

 
Alex

Alex

1 april 2011 17:40

Men vänta nu. Ska ni ha den gamla soffan kvar?! Hur ska allt få plats?

http://tantalexandra.se

Sarah Elise

1 april 2011 23:30

Fick plats hur bra som helst faktiskt! Det är bättre utrymme nu att röra sig på än tidigare. Låter konstigt, jag vet, men så är det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lyx

Av Sarah Elise - 8 juni 2012 07:02

Hej på er, det var längesen nu. Det beror på att jag suttit och kurat så långt från mänskligheten som möjligt, jag började lukta väldigt illa nu på slutet. Så igår hände det: det nya duschrummet blev klart att börja användas. Vi har toa och dusch...

Av Sarah Elise - 15 maj 2012 08:55

Nu har vi startat projektet; bygga ett ordentligt duschrum.   Vi har rivit innerväggar och innertak och ringt rörmokaren som kom för att se vad vi ville ha gjort. Snabbt blev vi nedstämda när han sa att även golvet måste rivas så att han kan stå...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:34

Det var hektiskt! Allt skulle hinnas med. Hälsa på vänner, uträtta "ärenden" och shoppa lite samt även hinna träffa barn och barnbarn (inte nödvändigtvis skrivna i prioriteringsordning).   Det mesta ställdes på högkant då Alex gräsmatta levererad...

Av Sarah Elise - 13 maj 2012 10:18

Det är ju drygt 2 veckor sedan vi åkte hit till kalla nord, men på grund av bl a lite bekymmer med internetuppkopplngen har jag ju inte kunnat dela med mig av bilderna på blommorna som vi sa adjö till. De hade vänligheten att slå ut i full blom strax...

Av Sarah Elise - 11 maj 2012 23:04

Ja, inte vad de lovar i alla fall. Som ni ser kan jag ju åtminstone få en uppkoppling som duger till att skriva detta lilla inlägg. Bilder då?? Nä nä! Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det hela ska bli bättre. Ringde Telias support idag. Då f...

Ovido - Quiz & Flashcards