Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Sarah Elise - 16 februari 2012 12:00

Har mer eller mindre tvingat mina stackars barnbarn som bor i Oslo, att låta mig sticka Marius-gensrar till dem. Adam tyckte att skulle det vara så skulle det vara i norska flaggans färger, så jag satte igång och såhär blev de:

Här är Adams:

Och denhär är till Hannes - lite mer dämpat blå:

 

Det blev ju lite garn över till raggor också.


Dina - e du kvar ??! Hallå!  

Av Sarah Elise - 16 februari 2012 11:54

har det varit rent vädermässigt och då blir ju aktiviteterna därefter. Kollade runt en dag om det fanns nån ny cache att ta - det fanns det. Packade in oss i Kenneth o Christels bil och åkte iväg till ett kloster - Asprovoniotissa - där en cache hade lagts bara ett par dagar tidigare. Tänk om jag skulle få min allra första FTF (står för First To Find) - jippy! Väl framme letade vi och letade vi - ingen framgång. Tänk om den redan hade blivit mugglad - synd i så fall.

 

Hemma igen kollade jag på nätet - dendär jäkla Brandy Sour som han kallar sig - hade varit där hårsmånen före oss. Han hade dessutom hittat den! Han e alltid först dendär snubben. Ok vi får göra ett nytt försök nu när vi vet att den inte är mugglad.

Av Sarah Elise - 16 februari 2012 11:46

Så glest mellan gångerna som det är vatten i sjön här, men flamingos har tydligen koll för nu är hundratals här. De är inte speciellt intresserade av att posera så bilderna blev därefter men med en skarpare kamera hade de kunnat bli riktigt bra.

 

Men de står där i alla fall, mitt i sjön och mestadels på ett ben - varför?


Undrar vad de hittar att äta där. Det är ju såvitt jag förstår inga fiskar eller räkor i sjön för hur skulle de överleva i åratal utan vatten...


Många är frågorna - tänk om de äter upp Natrix-snoken! Då blir det väl liv på miljöaktivisterna och de kommer säkert att jaga bort flamingosarna. Heter det flamingosarna??


Såg en snöhäger också - men den gjorde sig inte alls på bild så den slipper ni.




    

Ovido - Quiz & Flashcards